Thursday, March 8, 2012

SBPA dibatalkan, SSM dikekalkan

heboh kat ofis i nih pasal pembatalan SPBA..sape tgk tv td, mmg tahu full stori..tp yg ni aku amik dr forum2..kalau nak tahu kesahihan kena tgk tv mlm ni la yer..

intipati ucapan PM:


1.SBPA BATAL
2.Penubuhan suruhanjaya Khas
3.Pelarasan gaji
-gred 1-54>13%
-gred khas A/B/C-9%
-Turus 2 dan 3-8%
-turus 1 dan KSN -7%
4.kekal SSM dengan Jadual gaji matrik diganti dengan Jadual gaji min-max dengan kenaikan tahunan RM80-320.Jusa -kekal ikut kenaikan SSM.
5.COLA kawasan B dan C naik RM50(150/250)
6.Insentif wilayah,pendalaman dan kritikal diteruskan.
7.Pegawai pendidikan dikekalkan time based.


So , ada yg puas hati tak??erm..bg aku sgt puas hati..wp gaji kecik dan ciput jer tapi yg penting ada kenaikan aras..huhu...sb aku dah lulus aras thn lepas.. so bln depan gaji berganda..hoho..wp bkn banyak, tapi nilai yg kecik itu dah boleh tambah elaun mak bapak...yeeehuuu..boleh bg ma ngn abah lebih sket bulan depan;=)


Bagi yg tak berpuas hati, belajar lah bersyukur..kalau naik rm50 pun itu dah kira ok tau..lepas minyak keta utk 3 hari..hehe..boleh buat beli topud..dan bnyak lagi..

2 comments:

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

alhamdulillah, syukur dari taleh pepe kenaikan..
blhla topup mane yg tiris ni.. hehehe..

MrS. F!zA said...

legaaaa..sbpa tu mcm tk adil bg kita..hehhe..