Monday, February 6, 2012

Santai di Pantai Cahaya Bulan(PCB)

Sape yang pernah datang kelantan sure tahu PCB kan? PCB atau Pantai Cahaya Bulan ni salah satu tarikan pelancong jugak kat Kelantan sb nya terdapat batik-batik hasil lukisan tangan dan juga  pelbagai makanan laut yang digoreng. Petang ahad, iaitu sempena cuti maulidur rasul kami ke PCB utk menikmati 'colek' atau makanan laut yg digoreng..santai-santai sambil makan-makan...

Goreng-goreng..semua ada, sotong, udang, ikan , ketam...kena pandai pilih ni..seekor ketam sajo dah rm13 seekor..udang rm7 dan juga sotong besar rm10 seekor.

ini lah pemakan goreng2 di atas..semua total bil hari tu rm71..boleh la kan?sb nya makan 4 dewasa dan 2 kanak-kanak..

sedap giler air nyor atau kelapa muda nih..rm4 sajo utk sebiji..dulu masa pregnantkan nazra, tiap2 hari mau minum air kelapa sebiji macam ni..dan setiap hari berenti kete tepi jalan beli nyor muda mcm ni..hehehe..mmg bagus utk ibu mengandung.

Ada juga satar, otok-otok dan jagung bakar..layang-layang pun ada..

Lepas makan-makan, layan abang long pulak main layang-layang..muka papa badmood sb layang-layang tak naik  sgt..

sambil-sambil tu mak buyong bergambar ..hehe..
menangis-nangis kek ena..sb takut ombak..abaikan muka mak buyong yg semakin bam bam itu..

last skali...main-main ombak..hehe..abang long basah habis seluar, sb terduduk masa ombak datang..nak tak nak, kena pakai gak seluar tu sb tak bawa persalinan pun.

So, korang semua....datang kelantan jgn lupa singgah kat sini yer..best..angin pantai yg best dan mmg tempat tumpuan ramai..tapi tak sesuai utk picnic yer..kalau nak picnic bakar-membakar ayam , bbq boleh ke pantai irama bachok...

Ok itu saje cerita kami di PCB sempena cuti maulidur rasul..dan malam tu bergegas hantar papa ke bus station..nasib baik tak tertinggal bas...:=)


6 comments:

cheq sue dieyha said...

dh lama x ke pcb..selalunya ke pantai irama.ada mkanan goreng jgk,hehehe..dh bpe bln?

LYAfrina said...

sedapnyerrr.. bab2 makanan celup tepung tu..mmg sedap.

mamashikin said...

cheq su dhiha- dah 5 bulan

Jue said...

bestnyer kalu dpt bbq tepi pntai ngan family...*t*

dela said...

heppy family... best kan picnic rmai2 begini...

chamadi09990501971 said...

Its really very interesting post full of valuable informations. The key part of this post is its descriptive way to define anything. I liked it with my heart.

Mumbai Escorts
Bangalore Escorts
Gurgaon Escorts
Indian Escorts