Monday, October 25, 2010

Anak-anak:=0

Di kala kepuasan berada di ofis,gambar anak-anak lah menjadi peneman setia,terasa hilang segala masalah kalo tgk telatah anak- anak,terutama abang long yang semakin nakal..betul, abang long semakin nakal tp semakin cerdik juga..ehee nk juga puji anak sndiri.

abang long dah pandai baca doa makan,doa tidur, doa masuk tandas.itu jer???
yer la dah maknya ajar anak 3 doa tu jer..kah kah kah,senangkan..makan,tidur, buang..ehee

Sebenarnya abang long juga dah pandai baca al fatihah,mengucap 2 kalimah syahadah dan baca doa penerang hati.Dan abang long dah pandai menunjukkan bakat yg terpendam..banyak lagu2 yg dihafalnya..pantang dengar lagu di radio atau tv terus di ikutnya sambil menggayakan gaya artis kt dalam tv tuh.mgkin sb masa sy pregnantkan abang long sy selalu tgk AF..sampai nangis2 ..hahahaha.

dr segi bacaan,sy ajar membaca dengan kaedah phonic dan alhamdulillah pencapaian yg ditunjukkan memberansangkan mama.erm bukanlah pandai membaca sepenuhnya tp boleh lah sekadar mengenal huruf dan sebutannya.

tp..

jeng jeng jeng!




yg paling tak seronok abang long masih hisap tangan dan masih berdiapers..haha macam mana nk g scholl syg oi kalo pakai pampers lg..sbnarnya bukan tak nak train abang long tanpa diapers..kami dah buat semua itu tp kesudahanya masing2 keletihan membasuh najis mukhalazah yg ditingggalkan abang long merata2 tmpat..hahaha..last skali biarkan ajer dia berpampers..mgkin tahun depan kami akan cuba lg..ahahhaha..dasar ibu pemalas!

ok dah pasal abang long.skrg turn adik pula..adik dah masuk 4 bulan tp masih belum boleh meniarap lg.ish adik..macam mana nk meniarap,nk angkat bontot pun mama tgk betapa seksanya adik..ehee..tp jgn tak tau adik dah pandai bergaya..tak percaya?tgk ajer gmbar adik kat bawah..




lobang hidungmu tetap mnjadi pujaan hati mama dik!





itu lah anak-anak sy..hee..anak kamu pula bagaimana?heh boleh plak sy tanya yer..ok sila jawab skrg!

4 comments:

Fieza79 said...

comel nya si adik di pakai kan gitu...cute dn lucu..!

wahh abang dh besor maseh pkai pampers ehh...hurmm mmg ssh kan nak ajar tak pakai pampers..sudah nya kita jgk yg ssh balek..tk pe la pelan2 la shikin...

**sHiKinn** said...

tu la abang dah 3 tahun tp pakai pampers..ehee..insyaAllah nk cuba ajar pula nanti.

alexa yussida said...

salam..hye hotmama!tenkiu dtg blog alexa:)
cumilnyee anak2 akak..saya sngt gilakan budak2..hee..along 3thn kan sebaya ngn my 2nd niece:)

**sHiKinn** said...

Dr alexa- terharu dpt kunjungan balas dr kamu..thanks!singgah la lg..hahaha.