Tuesday, July 16, 2013

resepi puding karamel yang senang



minggu lepas aku ada buat puding..sedap ker?entah la..aku makan sedap jer(sedapkan hati). di sebabkan ramai yg puji cakap sedap aku nak letak resipi kat sini:

1 tin susu pekat
1 tin air (guna tin susu tadi)
10 biji telur
esen vanilla
sedikit garam

cara:

satukan semua bahan, blend seketika menggunakan blender. siap..masukkan dalam loyang dan kukus. siap!

senang kan??memang senang...cubalah..kalau rasa tak nak manis sgt, lebihkan air atau kurangkan susu pekat tu...aku orang klantan manis mcm ni ok jer..tp bkn lah manis sgt pun...so so je la manisnya.
ok korang, selamat mencuba!

7 comments:

IDAZS said...

uishh, sedap ni!

mama lieyna said...

Waaah senang ssgt tu... hee.. boleh try..tq for sharing.. :-)

mama lieyna said...

Shikin,
Kukus berapa anggaran masanya tu ?

Rizziela said...

mak ai..banyaknyer telur..

Nampak memang sedap

aslinda wati said...

salam kak..nak tanyer guna susu pekat brand ape?????

mamashikin said...

kukusd lm stgh jam tp tgk jugak la..sy cucuk guna garfu nak tgk ia masak ke tidah..hehehe

mamashikin said...

susu pekat guna jenama f&N..jenama lain pn ok..telur tu 10 biji sb gred c..kecik sgt..kl gred A letak 8 biji dah ok