Monday, September 3, 2012

Jalan-jalan melaka

seminggu selepas raya kami sekeluarga bawa abang long jalan-jalan ke Melaka..semuanya nak utk kembalikan semangat abang long yang dah 3 bulan terperap kat umah...sekurang2 nya dia bersemangat utk belajar berjalan semula..

sampai jer melaka kami terus jumpa ayu syuhada iaitu stokis melaka dan juga InsyaAllah kalau ada jodoh akan jadi sebahagian drp ahli keluarga kami..heee. masa ni muka dah penat sgt maklumlah bertolak dari kelantan jam 4 pagi, sampai KL jam 2ptg..lepas selesai urusan di sana terus ke Melaka..sampai jer dah gelap gelita..dapat lah tgk Bandaraya Melaka waktu malam...cantik ..

beginilah keadaan kami kalau nak berjalan..ke tiga2 anak kena letak dlm stroller..dan tolak sorang satu, mengalahkan anak kembar..

abaikan pemandangan yg kurang baik tu yek..hehe..bkn xpakai deodorant,,dah secupak dah pakai tp panas nya..sampai tak tertahan..kiteorg jalan2 kat bandar hilir ni pun kejap ajer..ye la, mana ngn baby menangis lagi..abang long merengek lagi...dengan panas lagi..adui..




sebenarnya banyak tempat kiteorg tak sempat nak pegi..sb adik baby dah merengek mau tido..last2 kiteorg hantar budak2 kat hotel dulu pastu keluar balik..mujurlah sempat naik menara taming sari nih..

stay kat melaka 2 malam jer..pastu terus gerak ke nilai, kuantan dan juga kemaman..dan Alhamdulillah percutian kami selama seminggu telah memberi sedikit sinar kpd kami sekeluarga. Abang long dah semakin sembuh dengan izin Allah melalui seorang pakar perubatan tradisional di Kemaman..kami pun xsangka singgah di rumah beliau..Mengikut beliau, Insyaallah abang long dapat berjalan spt sebelumnya...


  Alhamdulillah setakat hari ni dia dah boleh panjat kerusi sendiri, berdiri lama sikit dan juga boleh angkat kaki ..selera makan pun dah bertambah...syukur sgt..dan setiap minggu kami ke kemaman..erm, mujurlah ada keluarga yg memahami..mereka bnyak menolong kami..terutamanya, ma dan abah serta my bisnes partner , shima..yg sanggup drive ulang alik kemaman kota bharu demi abang long..demi melihat anak kesayangan mama ni sihat seperti sebelumnya...



7 comments:

JaSmIn said...

Selamat hari raya kak..Alhamdulilah syukur sgt abg long da sihat, semoga semuanya akak kembali seperti sediakala amin

LYAfrina said...

salam aidilfitri shikin....
maaf zahir & batin...

seronoknyer..beraya sampai ke melaka..sambil makan angin

seripanggung@gmail.com said...

Insyaallah.. kak ha doakan semuga Abg Long kembali aktif seperti sediakala.. Shikin kena Redha ketentuan Tuhan.. Insyaallahh...!

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

alhamdullilah yerk shikin anak dah beransur pulih ...harap terus pulihhhh amin...

ayu.suhada said...


akak..hee..lme gler syu x blogwalking n hupdate blog sndri..sgtttt busy..=(( huhu..oh harap2 akak sefamily enjoy oliday kat melaka..n soryyy sgt dat time syu lak outstation..cian akk..jgn serik mari melaka ag ye=) alhmdulilah abg long pun da mkin pulih..cian sgt die..mga2 semuanya kmbali spt biasa..amiin..=)

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

mama shikin,
along sakit ape erk?
satu lg leh tau tak kt mane kemaman tu sbb mak saya ada masalah saraf kot blh ikhtiar sama..

tq in advanced!.. =)

Elaine Chew said...

Selamat cuti ! Boleh kunjungi A Famosa Resort di Melaka lain kali :) 5* villa 827

www.villafamosaresort.com