Sunday, January 15, 2012

Resepi Tuna pastry puff

Semalam menu petang i buat pastry..khas buat suami tercinta..hehe..tp bkn buat sendiri pun kulit pastry..beli yg instant sudah..ngeh ngeh ngeh:=)

Bahan-bahannya ialah :

tuna dalam tin, kuning telur

 
kulit pastry jenama KAWAN.. kalo area kb, kat giant ada ni..rm13.90 utk 5 keping.



cara-caranya-
buat jer la bentuk yg disukai..nk panjang ker, pendek ker janji letak tuna kat dlm tu yer..pastu atas tu sapu la kuning telur..lepas tu masuk dlm oven bakar 150C selama 10 minit..

dan hasilnya.....
 
 


Amacam..senang tak resepi?hehe..resepi la sgt kan..tp mmg sedap pastry nih, wp ia takde la cun mcm kak kedai tuh tp ok la utk minum2 petang.

Tp lepas mkn ni..kitaorg keluar pergi carik buah cempedak goreng plak..muahaha..nafsu dalam hujan..mkn ini saje mana kenyang..kena topud ngn makanan lain plak..hehe..tp mmg sedap weh cempedak goreng!petang ni nak beli lagi;=)

4 comments:

lovelywa said...

haah laa senang gile..apsal la sy tak pernah pk pun nak wat camni eh..shikin, kulit pastry tu guna sume sekali ke masa nk buat sbg kulit dia??

Dalila Hamid said...

shikin... akak baru tau buat resepi ni... ingt ssh sgt... senang rupanya... hheee

mamashikin said...

lovelywa,

ada 5 keping jer dlm satu plastik..setiap keping sy potong 4..kiranya 1 keping tu dapat 4 slices pastry puff.

mamashikin said...

dalila,
boleh cuba buat..sb awk mmg pandai masak kan..