Tuesday, March 8, 2011

cekodok pisang@jemput pisang

Saje nk kasi terliur..baik punya kueh ptg nih. hehhee. org kelantan panggil 'jeput pisang' atau org bkn kelantan panggil cekodok.betul ke ejaan nih...:=)

Apa daa..buat jeput pisang pun nk blogkan??hehhe..sbnarnya tgh laparrr tahap tak menahan nih..pastu godek gambar smlm, jumpa ini punya gambar..so apa lagi..buat entri kasi kamu terliurrrr...hahha.jahat punya niat.Tapi kira bangga la jugakkan..balik jer keje, terus masuk dapur, buat kueh utk suami kan...jeput pun jeput ler...kira tahap rajin jugak la*letak bakul,masuk sendiri* untung2 dapat belanja lebih dr en laling.....




nak resepi??alah senang jer nih.

resepi cekodok pisang@jeput pisang
pisang kapas 5 biji, gandum dlm 1 cwn setengah,telur sebiji, sedikit garam, dan serbuk penaik. Campur ajer sume bahan2 tuh..tunggu stgh jam biar kasi kembang sket tempung..pastu goreng!siap!

Lepas buat jeput nih, aktiviti biasa waktu petang ialah bwk nazra meronda2 depan umah...hoh..mmg ini rutin..kalau tak bawak...huh siap..merengek la budak gemok itu..Abang long??ohh sy biarkan ajer dia main ngn jiran-jiran depan umah..lagi pun, waktu petang jer dia leh terlepas..kalau tak memanjang jer duk dalam rumah..kena kurung ngan tok ma dia!


cuba tgk kt belakang..banner birthday abang long haku tak turunkan lg..biar la ada kat situ..untung2 thn ni tak payah buat banner baru ko..ehehee.boleh jimat. yer idok..

Apa pun terima kasih yer yg sudi bertenggek kat sini..nanti mamashikin nk buat giveaway sempena  rezeki kami yg lebihhhh bulan ini....hadiah sgt lumayan ..tunggu..sb tengah pikir mcm mana nak buat GA paling senang, mudah dan cepatt...tak payah nk copy paste banner ke ape...tunggu yer kwn2 blogger sy semua...ceh ceh..

7 comments:

Fieza79 said...

cekodok pisang faberet kfieza...sedap nya ptg ni pekena cekodok...haishh lapar la pulak shikin...

mamashikin said...

hahhaa..buat kak fieza..jgn tak buat..

Mamaleesya said...

salam kenal. cedapnye cekodok pisang tu

http://diarialeesya.blogspot.com

Haa Fakihah said...

kakkkk wuuuuuu ore peknen neh terliur jepuk pise. nk sbutirrrr. :(

~izan~ said...

wah,walaupun hanya cekodok pisang,ia tetap nampak sedap dan sememangnya sedap hehehe

mamashikin said...

izan- memang..mknn cam gini mmg sedap kan..hehhehh..

mamashikin said...

haaa- alah kesianya org peknan...sori yer dik..nti buat la haaa..