Saturday, March 6, 2010

Makan Colek!!

Co'lek..
sebut betul2 co'lek yer..kalo kat kelantan co'lek ni mmg femes..ada colek buah..colek seafood..kalo bulan puasa colek perut..
sy tak tau kalo negeri lain colek tu dipanggil ape..tp lebih kurang ala2 rojak buah gitu..kuahnya berbagai jenis bergantung pada jenis buah..kalau buah nenas sedap dimakan bersama kicap+gula+belacan+garam+lada..Kalau buah Mangga rasanya lebih sedap jika di makan dengan cuka+gula+garam+belacan+lada..





ni la rupa colek kicap+gula+garam+belacan +lada

Minggu ni takde ape yg best pun..kte owg satu family ziarah umh SIL di Kg Air Tawar, Besut.
tapi yg bestnya umah SIL berhampiran dgn pantai..Pantai Air Tawar dan Pantai Bukit Kluang..so bolehla bersantai sambil makan colek..so kte org decide ke Pantai Bukit Kluang..mengikut kata my BIL, pantai kat sana dah cantik..siap ada playground dan tempat perkelahan yang best..

sampai kat sana. kte org pun belasah nenas ngn colek..





Memandangkan umah my SIL tu dekat jer ngn Pantai Bukit Kluang tu..so kami anak beranak takde la pakai cantik2 pun..hehehe..semua selekeh..mcm nk g berkelah belakang rumah pulak..

3 comments:

mamalieyna said...

umah nya umah SIL tu..tepi pantai..aman tenteram jiwa rasa! ^_^

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

sedaknye colekkk

huhuh

salam kenal.
thanx drop komen kat blog kite..:-)

**sHiKinn** said...

erm..mmg sedap colek..lately, suka sgt mkn colek nenas..hahaha