Thursday, April 23, 2015

wishlist 2015

haaa dah mai dah mood berblog, tapi tak tau la ada ke tak pembaca eh...rasanya dalam tahun ni berapa kali jer aku update blog. bila baca blog orang lain, teringin nak update blog sendiri...gitew.
tahun 2015 adalah tahun sangat mencabar bagi aku..tahun aku melangkah selangkah ke hadapan dan tahun ni juga aku berundur setengah langkah...maksud aku, tahun ni ada pencapaian maju dan baik dari sebelum ni dan kadang2 ada ujian ujian yang buat aku down...huhu.

Alhamdulillah semua dugaan tu aku lalui dengan sebaiknya..rakan-rakan sekeliling banyak bagi kata-kata semangat..ok aku xnak cerita lagi tentang dugaan apa yg aku lalui...pencapaian apa yang aku dapat...cuma aku nak cerita pasal wishlist aku untuk tahun 2015. hidup mesti ada matlamat kan??


Bisnes,

ya bisnes..aku nak perkenalkan myshop2u ..biar orang tahu, bila dengar je myshop2u orang akan ooohhh myshop2u...target aku tahun ni nak ada 1000 agen ..nak luaskan lagi empayar bisnes aku...hehe..biarlah orang cakap aku ni taksub bisnes, janji aku dapat tolong orang dengan bisnes aku...niat aku dari dulu nak tolong orang2 susah dan ibu bapa...ada duit lebih, lebihlah untuk mereka.


kesayangan myshop2u....nanti aku story mori berkenaan opening kedai baru...


Holiday,

tahun lepas tahun paling bersejarah dalam hidup sb berpeluang menjejakan kaki ke paris, france dan ireland. huhu tak terlintas kot nak pegi sana...paling best bila aku travel dengan bisnes class...(dah update pasal ni).
Dan di sebabkan rasa seronok travel oversea, tahun ni aku nak ke oversea lagi. salah satu negara yang dalam wishlist ialah Jepun dan Instanbul. harap tercapai wishlist aku nanti. tak mustahil kan?






Rumah,

rumah aku tahun lepas kena banjir..so banyak perabot dan cat yang rosak. target aku tahun ni nak deko balik rumah aku ikut konsep yang aku suka..aku nak beli semula perabot untuk gantikan yang baru..mungkin wishlist ni makan masa sikit sb rumah aku dah xmacam dulu...huhu...kena menoreh dan terus menoreh supaya tercapai wishlist yang ni.


keadaan rumah aku lepas banjir hari tu...perabot rosak..karpet rosak..dinding rosak...huhu tapi aku kena redha sb tu ketentuan Allah...mungkin ada perkara yang lebih baik untuk aku nanti . dan aku cukup bersyukur masih punya rumah lagi.

Umrah,

Ya bila sy update percutian, terus ada mulut mulut yang berkata 'baik pegi umrah ' huhu...itulah manusia. siapa tak nak pergi umrah kan?umrah ialah salah satu wishlist sy juga, InsyaAllah ada rezeki yang lebih sampai lah sy ke sana nanti...sekarang pun tengah belajar...huhu banyak sgt benda yang masih kena belajar..dari segai aurat, sembahyang, mengaji...huhu..malunya sy...


rasanya tu je kot wishlist untuk tahun 2015...insyaAllah mudah-mudahan tercapai...

2 comments:

Fiza Rahman said...

Smoga impian jadi kenyataan. Bestnya dah ada kedai sendiri.

mamashikin said...

terima kasih fiza....