Tuesday, September 3, 2013

entah apa-apa

jam dah 4.30 ptg dah. lagi 20 minit masa utk punch kad. tapi masa ni otak dah takleh terima. keje-keje dah diletak tepi. esok la sambung balik. aku dah mengantuk sampai dah berpuluh kali menguak. nak berbual mana ada orang..haish..dalam ofis aku ni ada 3 orang..2 lelaki, dan aku jer pompuan..huhu. nak berbual dgn siapa?klu ada kwn pompuan, boleh jugak borak2 hal org pompuan..mlm ni nak masak apa?dah tgk KL ganster 2? eh...rozita che wan nak kahwin dah...dah isi minyak smlm?kan naik 20 sen?izzu islam tu comelkan? blalblala...

tp tu klu ada kwn la...tapi aku ?mata dah layu..tengkuk dah lenguh...kaki dah kebas...huh..sesorang la. update blog la...ahh sukahati la apa org nak cakapkan..lg pun dah nak balik daaa....

sbnrnya takde cerita nak kongsi pun. tak best pun. setiap hari rutin sama je. cuma sedikit berbeza bila balik rumah. kalau dulu, setiap malam keje aku lipat kain..basuh kain...menyapu..kalau rajin mop lantai..tapi sekarang tak lagi...cewahhh....aku dah ada pembantu. hehe. mestilah nak riak sket sb susah gile aku nak carik pembantu...org zaman skrg ni mana nak keje rumah orang...baik keje berdiri 12 jam kat supermarket..baru ada kelass...kan? 

rezeki aku kot, dapat pembantu yg rajin ..dan boleh disuruh..hehe. yg penting skrg ni lantai rumah aku bersinar ajer..kain berlipat cantik, pokok bunga segar memanjang, sampah dah tak bertimbun, rumah kemas je..hehe. hilang stress balik keje..

tengok...tip top kan..hehe. sekarang aku dah bersenang lenang dah waktu malam. boleh keluar amik stok dengan tenang tanpa teringatkan kain berbakul dan lantai yg berlengas. hehe.

kan?muka hepi jer..harap lah pembantu harian aku tuh dapat keje lama-lama ..kalau tak stress mak tau.
tak payah nak tertipu sgt la. ni guna kamera 360. hehe.

minggu lepas yg lepas satu lagi..erkkk. anivesari aku. kan hari tu update pasal anivesari.
ingatkan takde apa yg spesel sgt, rupa-rupanya malam tu my laling buat suprise. tanjat boboi.
candle light dinner ko...hahaha...segan nak cite tapi harus stori jugak kat sini. esok -esok bila dah tua...dah lupa..aku leh rujuk blog semula..hehe.

Alkisahnya mlm tu suami ajak dinner....ingatkan dinner biasa-biasa jer. rupanya dinner ber candle kat tengah-tengah sungai kelantan..hoi...merah muka..malu . dah la kat atas bot. malu sgt tapi nasib baik bawak kek na..takde la aku segan sgt dgn budak2 pelayan  tuh. terasa mcm arghhhh....betul ke ni...oh laling..

ni je gambar yg ada. itupun yg aku upload dlm ig...mcm biasalah semua gambar sumbat dlm iphone laling. pastu nak update suh dia email..maknanya berkurunlah baru dapat...

apa pun..thanks laling...sgt tak sangka. sebelum ni tengok kat tv jer...tapi boleh jadi realiti. kelakar pun ada.
tapi satu jer aku xpuas hati, takde muzik...kalau la ada muzik, mesti aku dah berdansa dgn suami..ohhh...romantik...*bluekkk
takpe la, janji dah merasa kan. wp malu sgt...tapi makanan aku bedal jer..habis kau...hehe.
alah suami  kat dpn..bkn pakwe..mana nak sopan-sopan kan..belasah jer..
ok lah nak balik. bye.




3 comments:

Rizziela said...

untungnya ada pembantu rumah..say blm mampu nak cari pembantu rumah

dela said...

untung kan dah ada pembantu rumah.... untungnya.... rumah cantiknya syikin...hhuu

mamashikin said...

alhamdulillah kak, dpt pembantu yang rajin. tapi bukanlah setiap hari ni...akak ni datang 3 kali seminggu jer kak..kira pembantu harian la ni.