Tuesday, January 3, 2012

bersyukur


sedih tgk gambar-gambar penderitaan rakyat somalia. Setiap 6 minit sekali kanak-kanak mati kerana kelaparan..sedangkan kita?lauk semalam terus buang dlm tong sampah, demand nak makan lauk panas-panas shj, makan nasi harus penuh dengan lauk-pauk..ikan singgang tak pandang......
sedangkan mereka setitik air pun sgt la syurga dan tak ternilai nikmatnya...mungkin ini juga tanda dari Allah supaya kita lebih berSYUKUR!

7 comments:

Ena said...

setuju sangat..

rakyat somalia mati kelaparan.. tp rakyat malaysia ni mati sbb banyak sangat makan..


bagus la n3 ni.. mengingatkan kita pd kesusahan org lain..

LYAfrina said...

alhamdulillah.. sesusah kt di bumi malaysia.. berjuta kali ganda lebih bnasib baik..

amin.. syukur pada illahi.

Fieza79 said...

kesian la kan tgk dorang ni mati sebab tak cukup makan...tp rakyat mlaysia mati sebab terlebih makan..

mamashikin said...

tu la kan..kadang2 kita perlu juga tahu kehidupan org yg lebih susah dari kita, supaya kita belajar bersyukur...

surianiismail said...

keinsafan pd diri mama sue n anak2 semoga dapat jd iktibar pd kita semua

ayu.suhada said...

Allahuakbar..subhanallah..sedihnyaaa....cian sgt2 kat mereka..lau la kta hdup senang n mmpu tlong @ bg sumbngan kat mereka..alngkah syukurnya kan..insaf sgt..btul tu kak..mcm2 ptunjuk Allah bg pd kita spy lbih bersyukur..antra sedar n tak sje..=)

storyfromme said...

bersyukur dan menghargai kelebihan yang ada.