Wednesday, November 9, 2011

Fakta diri sebelum dan selepas mengandung



Walaupun ini adalah pregnancy yg ke 3 tapi alahan tetap alahan..letih sb sentiasa muntah-muntah, dan rasa mahu baring jer sepanjang masa..keje pun dah start amik EL..huh..tak sabar nak habiskan semester pertama..cepat la wahai masa..

Antara fakta tentang diri sendiri sebelum dan selepas mengandung..
  • Dulu sebelum keluar rumah, sy akan berbedak wp secara tipis..sapuan eyeliner dan lipgloss adalah wajib.tapi sekarang...nak tgk muka kat cermin pun malas..kulit muka yg dulu bersih kini dah mula berminyak, berjerawat dan kembali kusam...pergi kerja pun main sambar jer..baju dan tudung kadang2 tak sama warna..huhuhu.
  • Dulu sebelum mengandung, sms dan call customer sy akan layan dan reply secepat mungkin..tapi sekarang adik sy yg bnyak membantu urusan tempahan barang customer, sms dan juga call dari customer..maaf kan sy..mngkin seminggu dua keadaan akan kembali normal..
  • Dulu sebelum mengandung hampir setiap malam sy keluar bersama suami makan-makan kat luar sambil membeli brg keperluan di mana-mana supermarket berhampiran. Tapi kini, sy tak boleh makan kat luar dan dah berminggu-minggu barang serta keperluan harian tidak di topud..rasa mls sgt nk melangkah ke shoping complex..uhuh..jimat gaji bulan ini! mana tak nya, duit gaji masih ada separuh dlm bank..mcm tak percaya..sblm ni seminggu gaji dah yilekkk...
  • Dulu sebelum mengandung, sy tidur lewat..pukul 12 baru nak masuk tidur..sb kena buat pembungkusan barang2 customer tapi skrg sy malas betul nak berhadapan dgn brg2 yg sy jual..adoi..mujurlah ada adik yg memahami dan dia bnyak membantu saya..selama beberapa minggu dia lah yg bersusah payah mengambil stok, menghantar stok, mengepos dan juga menjaga akaun syarikat..terima kasih shima!
  • Dulu sebelum mengandung sy akan keluar breakfast dgn kwn ofis iaitu lynna..mkn pagi dan tghari selalu bersama..kedai kain hampir setiap minggu kami singgah..tapi sekarang..dah hampir 2 minggu tak jumpa dia..hoho..kami masing2 sibuk, dan keadaan sy yg sentiasa letih dan tak bermaya membuatkan kami tak lagi keluar bersama...harapnya seminggu dua akan berlalu sb banyak agenda bisnes yg perlu dibincang..
Harapnya keadaan ini sehingga 12 minggu shj..huhu..lagi 3 minggu nak hadapi semua ini..tapi itula, dalam keadaan yg tak sihat dan mngandung ni Allah sentiasa memurahkan rezeki...syukur..mungkin ia juga rezeki untuk anak dalam kandungan ni...

6 comments:

Sarah Syazwani said...

hii..sabornyer shikin..sian tgk org alahan teruk cmni..sy 2x peknen x penah kene teruk lg

Salina@IbuAqil said...

semoga alahan tu hanya sementara saja ye dear.. ;)

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

sabar ..kuatkan diri...huhuhuhuuu

~izan~ said...

mcm2 ragam kan bila pregnant ni. walaupun bkn pertama kali tp pengalaman tu lain2 kan =) itulah indahnya pregnant =)

mamashikin said...

huhu.lagi 2 minggu nak masuk trimester ke 2..tak sbar rasanya..bila muntah2 pastu baring slalu jer pikir..ini yg last kot..hoho..alih2 ada plak sorang lag...hee

Sofya said...

salam..
jumpa geng plak kat sini saya pun preggy anak ke 3 cam awak..
baru 11 minggu..
awak pregnant boy kot kali ni..he3
apa2pun moga sabar dan cepat kembali seperti sediakala