Wednesday, March 16, 2011

Ramainya isteri sampai 39 orang!

Asyik bercerita pasal diri sendiri pun tak best juga kan?sb nya takde apa yg menarik pd diri saya..lain la blogger yg femes amos yg dah tentu cantik dan pandai bergaya...tak mcm sy, tiada spesel yg perlu dikongsi..pasal make-up,sy jenis tak make-up sgt...tp.........kalo sy pakai bedak haruslah mcm tepung gomak...tu yg mls nk letak muka sendiri..kalau pasal fesyen, sy juga bukan jenis yg ikut trend..sb rasa mcm tak sesuai baju- baju cantik kt luar kalau sy yg pakai...entah lah..selalu rasa mcm ni. Masih takut untuk bergaya mcm orang lain,takde keyakinan diri...*ngee*

Ok ok skrg stop pasal diri sendiri. Ni sy nk kongsi artikel seorang lelaki yg mempunyai 39 orang isteri. 39 yer!!bukan 3...nehi..
meh tgk pic dulu..





Ziona Chana nama si lelaki ni, yg mempunyai 39 orang isteri, 94 orang anak, 14 orang menantu dan 33 orang cucu.Huh..ramai kan..dan kebanyakan isteri yang dikahwiniya berasal drp keluarga yang miskin. Mereka ini tinggal di sebuah bangunan 4 tingkat (gambar di atas) dan di urus oleh isteri pertamanya. Maksudnya isteri pertama dia adalah leader kpd isteri-isteri yg lain. Isteri pertama yang akan memastikan semua bekalan rumah, kebersihan rumah dan segala-galanya terjaga..

hehhe..mesti korang tertanya kan mcm mana la pulak ngn nafkah batin nih??*hehehe* Lalaki ni ada bilik kelamin yang mana dia akan susun semua isterinya mengikut umur. Maksudnya, umur yg paling muda dapat bilik yg paling dekat ngn si ziona nih dan seterusnya paling tua...giliran pula isterinya yg akan melawat dia ke bilik..hahha kau..untung weh...tak payah ko nak terhegeh2 cari isteri..tp isteri cari suami...hehhe...TP...itu kepercayaan diaorang...boleh kahwin ramai...jgn terikut pulak...

Tp itu la kan..39 orang nampak cool ajer muka isteri-isterinya..tabik spring pd isteri2 beliau....oh ya..pasal mkn sehari 30 ekor ayam , beras 20kg..haaa..ada berani??

5 comments:

[-suziey-] said...

erkkkk gielr ramai..haih seb bek la Islam hanya benarkan 4 org jek..ish larat dia nk bg nafkah batin kt 39 org tu..ish ih iosh

mamashikin said...

haaa tu la pasal..sgt produktif kn dia..tua2 tp larat weh..

Razis said...

ish ish issssshhhh. melampau sgt nie.

A D I A said...

hish tak letih ke si ziona ni. pastu byk duit sgt k mampu nak tanggung ramai org2 ni? gilaaaa. pastu pandai pulak letak bini paling muda duk dekat dia, yg tua2 syoooh duk jauh2 hahahah

mamashikin said...

adia- tu la pasal..sian bini yg plg tua..yg plg belakang..lamanya tgu turn..hahaha