Friday, September 24, 2010

koleksi mainan haikal

update di tgh malam.
nk citer pasal mainan abang long.mentang2 ler abang long cucu pertama dlm family,cicit pertama, anak pertama,anak sedara pertama..pendek kata semua pertama lah..semua orang manjakan abang long dgn mainan.terutamanya tok bah.majoriti mainan kat umah tokbah yg belikan.Sekarang ni abang long dah pandai menyinggah kt kedai jual mainan..pantang lalu. Tapi sib baik dia tak merengek menangis atau berteriak nak kan mainan.Hanya singgah cuci mata.untung papa,tok bah,mak sdara yg belikan.tak payah nk jerit bagai,buat muka kesian ajer..gerenti dapat..itu la bertuahnya jd org yg PERTAMA..

tp bila mainan dh bnyak sgt,mama jd haru.mana tak nya..balik dr keje mesti bersepah2 mainan,yg geramnyer bkn abang long yg main tp anak jiran.erm memandangkan jiran sumenya baik2..berserah ajer.tak sanggup nk marahkan anak2 mereka.lepas hilang penat keje, operasi mengemas pun bermula ler.Sabar ajer la.

Harapnyer lepas ni abang long dapat ambil perkara yg positif. contohnya dpt belajar menghargai setiap pemberian, bersyukur apa yg telah kita ada dan belajar dari setiap benda/mainan. Walaupun sebiji lori mainan, namun bnyak kegunaanya.heh..dah cukup.banyak pula mama bebelkan..








hadiah besday yg pertama dr tok bah








lebih kurang 80% mainan kat atas tu pemberian tok bah.motor besar, kereta,kuda kete F1, basikal dan mainan yg kecik2 sume tok bah yg beli.itu belum termasuk koleksi kereta control abang long yg disimpan rapi dlm almari.eheee.Ada juga mainan abang long kat umah tok mek,seperti basikal kecil dn mainan lain.Pendek kata,satu bilik penuh ngn mainan abang long.

2 comments:

MAMASYAZA said...

ami masa kecik2 dulu pun camtu jugak, maklumla cucu sulung, semua owang xcited belikan mainan utk dia, termasuk la akak seniri, dia nak apa pun akak belikan.
nasib baik la si ami ni jenis yg pandai jaga mainan, sayang kat semua mainannya
sekrg ni sikecik byk main mainan abgnya, semuanya masih elok.
sekrg akak dah tak perlu beli mainan byk2 lg

**sHiKinn** said...

tu la kan sbnarnya untung juga beli banyak2..pastu adik2 nanti tak payah beli dah.abang long pun kebanyakan masih elok cuma kalo yg ada bateri,takde bateri jer..